Att följa sitt eget hjärta eller kompisarnas viljor?

Det kanske är dags att avsluta det här kapitlet. Det kanske är dags att vända sida och börja om. Börja om från grunden och sakta men säkert börja hitta tillbaka till det man älskar mest i livet.

Att följa sitt eget hjärta eller att följa kompisarnas viljor, det är svårt. Ska man tänka på att man själv ska vara glad och lycklig eller att kompisarna ska vara glada och lyckliga. Det är svårt att välja. Jag skulle aldrig vilja svika någon och jag vill aldrig göra någon arg eller ledsen men ibland kanske det är magkänslan man får lita på och våga börja om på nytt. Det kanske är viktigt.
Men egentligen en riktig kompis ska stötta ett svårt beslut och alltid vara den bra kompisen den varit.
Just nu känns det som att någon aldrig kommer kunna ändra på mitt beslut. Det är nog det första riktigt stora steget jag tar utan att veta vad alla andra tycker. Det är skrämmande att inte veta vad alla ska tycka och säga. Tänk om vi inte kan vara vänner nu? Hur ska jag berätta det? 

Att ta farväl av något eller någon är aldrig lätt men just nu känns verkligen det här rätt, så jag går på magkänslan och chansar lite. Och snälla ni, jag lovar vad som än händer älskar jag er alla något helt enormt mycket, ni har fått tiden att gå så snabbt. Men nu börjar jag om på nytt och nu ska jag leva ett liv med världens bästa kompisar och en helt annan glädje. 
Jag lovar om ett tag ska jag berätta exakt vad jag syftar på, men just nu är jag inte redo att berätta för alla. men jag lovar det kommer. Först måste jag få ta det med mina absolut närmaste kompisar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0