Kallurs ben äntligen läkt!

I tisdags blev hon till slut av med stygnen på smalbenet.

Och äntligen kan Susanna Kallur börja blicka framåt mot nästa häcksäsong.

- Jag är mer motiverad än någonsin, säger hon.

Egentligen hade Susanna Kallur hoppats på att kunna tävla hela sommaren. Det stora problemet, stressfrakturen i smalbenet, var ju i princip läkt och återkomsten till tävlingsbanorna i början av säsongen gick över förväntan.

Men så drabbades hon av en infektion i såret, opererades på nytt i början av juli och har sedan dess gått och väntat på att kunna dra i gång igen.

- Såret har läkt precis. Först i tisdags fick jag ta ut stygnen, så det har hållit på fram och tillbaka jättemycket, säger Kallur.

Ännu är det dock lite för tidigt att säga något om benet. Annat än att det i alla fall inte finns några negativa signaler ett par dagar in på grundträningen.

- Jag har inte gjort så mycket på det än. Men infektionen är ju borta, så det borde vara bra. Eller hyfsat i alla fall.

Nu måste "Sanna" Kallur till en början ta igen tre månaders missad träning. Därför är också inomhussäsongen, med EM i Paris, ännu ett frågetecken.

- Jag lämnar det öppet. Men är jag klar när det är inomhussäsong då kan jag gärna springa lite, jag är ganska lättränad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0