XL-Galan 2011

Åhh, XL-Galan igår var sjukt kul. Angelica Bengtsson slog JWR (junior världsrekord) tre gånger och hela Globen stog upp, och alla klappade. Det var coolt att få se det live. Jag tyckte att det var sjukt mycket publik, alla platser var ju nästan fulla, ca 9000 var ju dära!? men enligt Richard var det jätte lite publik, för något år sedan när han var dära var det 13000 i pubiken! Fast sen berättade han varför det inte var så många som kom iår... kan ni gissa varför!? Joo, för att inte Sanna Kallur skulle vara med! Det är ju lite coolt att det skiljer så mycket bara på en person. Då förstår man hur folkkär både Sanna och Jenny är. Sen sprang ju våra 98:or ungdomsstafetterna på förtävlingarna, och det gick bra fast dom gick tyvärr inte till någon final någon av lagen! Men jag kan lova att det är otroligt kul allt runt omkring, man känner sig som en stjärna när man ska värma upp och gå in på banan och allt! Sen ser man en massa kändisar.

Innan dom stora tävlingarna hade börjat skulle jag, Hedvig, Klara och Emma gå och kolla om dom hade något gott att äta, och vi hittade en lite kiosk, men självklart var det hur lång kö som hellst, så Emma och Klara ställde sig i kön och tyckte att jag och Hedvig borde gå bort och leta om vi hittade någon annan kiosk som sålde korv, så vi igck iväg och letade, och vi hittade grejer, men inte riktigt rätt grejer, som vi sa till Klara och Emma när vi kom tillbaka till dom:
- Vi hittade popcorn, Linus Thörnblad och två fullgubbar, men ingen korv!
Hahha fullgubbarna var lite läskiga, när vi hade köpt popcorn och var påväg tillbaka till Klara och Emma var det två gubbar i 40-års ålderna som gick förbi oss och typ bah:
- Nej men hej tjejer, vart ska ni gå?
- Ähmm, till våra platser hade vi tänkt
- Jaha okej, vilket sammanträffande det ska vi oxå! Lycka till med att hitta era platser!?
Sen sprang jag och Hedvig tillbaka till våra platser, och efter ca 30 minuter kom Emma och Klara tillbaka och då var Emma arg! Typ såhär sa hon:
- Asså guuuud, vi stog i kön i 30 minuter sen när vi kommer fram så är det slut på grillad korv!!!
Aja nu ska jag inte uttråka er mera, det var iaf sjukt kul, och som vi skrattade!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0