Bloggning på g :)

Okej nu ska jag berätta lite om vad som har hänt dom senaste dagarna, i måndags var det iaf sista dagen på jullovet, sorligt.. Men jag hade iaf jätte kul då, på morgonen ringde Tove och Emma och frågade om jag ville vara med dom, så jag kom hem till Tove och ingen av oss hade ätit innan så vi började göra pannkakor... Hmm ni kan ju gissa hur det gick för oss tre!? Dom två första blev mosiga som två omeletter och brända oxå, men dom fick toves lillebror erik, snällt va!? Fast han tyckte inte dom var särskilt goa, men sen fick han iaf en mega stor pannkaka. Pannkakorna blev JÄTTE goa sen när vi lärde oss, sen skulle Emma och hämta sin praolapp så vi följde med henne, sen gick vi tillbaka till Tove och typ bara pratade och lyssnade på musik. Efter ett tag var jag och Emma tvugna att gå hem eftersom att vi hade friidrottsträning, så vi kom som vanligt försent till träningen, men har jag och Emma någonsin varit i tid!? Hahha skulle inte tro det va, men iaf spela roll. På träningen skulle vi hoppa höjd och längd, vi tjejer skulle börja med längd och Sofia A sprutade ner hela min rygg på tröjan som var vit :O Smidigt jag vet, men självklart var det jag som började ;) Sen när vi hade hoppat typ 2 hopp så fick jag inte hoppa mer, jag skulle prata med Kristin om min fot. Hon sa väl inget konstigt, fast hon sa att jag INTE fick hoppa höjd som vi egentligen skulle ha hoppat resten av träningen, eller jag fick hoppa höjd fast bara från fel håll... Eftersom det var en jätte belastning för foten att hoppa höjd om man hade ont, så jag hoppade typ 2 hopp från fel sida sen kollade jag på resten av träningen. Så min träning den dagen bestod av två längdhopp, två höjdhopp, uppvärmning och nerjogg. Sen på kvällen lyckades Richard på något konstigt sätt övertala mig att gå till en sjukgymnast med honom... Hahhaha men dagen efter hade han pratat med sjukgymnasten och han sa att jag inte behövde gå dit så jag slipper :D

I tisdags började skolan, inte jätte kul men helt okej iaf, egentligen hade vi fotboll men Richard och Kristin förbjöd mig att träna så jag satt på läktaren i Diös i 1,5 tim, jag fick ont i rumpan ju :(
Det var väl den dagen, sen igår var jag ju i Västerås och jag och Emma fick vara "ledare" för gruppen :D Vi var BÄST på det. Vi skulle springa häck och hoppa höjd, men det blev typ kaos när vi skulle springa häck, jag och Sofia (duktiga som vi är) fick inte upp måttbandet men sen visade det sig att den var sönder, men aja, påvägen hem pratade jag HELA tiden, både Emma och Klara påpekade det när vi var framme i Uppsala, men jag var på prathumör så jag babblade på, mest med Sofia men även med Klara.
Jag och Emma var hemma i Alsike 21:30...

Idag var det ju skola, vi hade fotboll igen och jag var ju inte med... Men sen hade vi HK och det var kul :D Men nu ska jag sluta och plugga lite tills imorrn.


Ses :D


Bild från Täby vinterspel 8/1-11, på längden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0