2. Här bor jag

Jag bor i en litet samhälle 2 mil utanför Uppsala. Jag bor tillsammans med min mamma, pappa, lillebror Albin, lillebror Nils och kaninen Sötnos i en röd villa i ett super mysigt kvarter.

Hur ska jag mer beskriva det? Jag älskar att bo här där jag bor och trivs verkligen super här. Dock ligger det ju inte så nära stan så det tar ett tag om man ska in och shoppa eller någon liknande. Ibland drömmer man ju om att få bo mitt inne i stan och ha nära till allt. Men det är ju ganska skönt att bo lite utanför också.
I det samhället som jag bor finns det 897243790 tusen miljoner barnfamiljer vilket innebär att det finns 874325809 tusen miljoner dagis. Dom har även en och "en halv" skola och ska bygga en till.
Det finns en konstgräsplan, flera grusplaner, en gräsplan, pizzeria, närlivs och en frisör. Så jag överlever ganska bra här ute.
Så jobbigt är det ju inte att sätta sig på tåget in till Uppsala ibland.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0