6. Kan man ha vänner som man inte litar på?

Det tycker jag man kan ha. Jag har en massa olika kompisar, vissa som jag litar på mer än någon annan och vissa jag bara har kul med och aldrig berättar "hemlisar" för.
Jag tror det är bra att ha olika kompisar. Kompisar som man bara skrattar med, kompisar man kan gråta med, kompisar som lyssnar, kompisar som hjälper till, kompisar som tröstar, kompisar att plugga med, kompisar att dela sitt liv med. Det kanske är skönt att inte dela allt med en kompis utan att ha olika kompisar till olika saker.
Sen är det nog även skönt att ha kompisar i olika åldrar, det är jätte skönt att ha en kompis i kanske 20-25 års åldern. Dom kan hjälpa till bättre än alla andra, dom förstår och har varit med om det vi berättar om själva vilket gör att dom kan komma med tips som är guld värda.
Dom kan klappa oss på huvudet och säga att du kommer igen! Du klarar det här!

Kompisar är guld värda, både dom man kan lita på och dom man inte litar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0