Tillsammans med dig ler jag. Tillsammans med dig lever jag mina drömmar...

Idag när jag var på väg hem från skolan fick jag värsta ångesten över gymnasiet. Jag har faktiskt längtat till gymnasiet ganska länge nu men idag slog det helt om.
Ni måste hålla med mig om det vilken skolan ni än går på att man känner sig väldigt trygg och säker på skolan?!
Tänk att börja gymnasiet. En ny klass, nya lärare, ny skola, nya kompisar, nya personer runt omkring mig, högre krav och mycket allvarligare.
På Gränby känner jag mig så trygg nu efter 2år. Jag hittar överallt i skolan och skulle kunna blunda och ändå komma till rätt klassrum. Jag har en klass som jag verkligen gillar, alla känner varandra och känner sig trygga med varandra. Jag har faktiskt kompisar i 7:an, 8:an och 9:an på Gränbyskolan och tillsammans med som har det varit så roligt att pendla in till Uppsala varje dag. Jag har läraren som känner mig utan och innantill och vet exakt vilka ämnen jag är bra på, vad jag gillar och inte gillar osv. Läraren som blivit som extra mammor och pappor till oss.
Tänk er att efter ett sommarlov veta exakt vad som väntar en och man känner sig tryggare och tryggare i sin skola för varje år, men sen efter du gått ut 9:an och ska börja skolan efter ett långt sommarlov har du helt plötsligt ingen aning vad som väntar. Det känns lite läskigt.

Det känns helt sjukt att jag säger det, men jag kommer sakna skolan och allt i den när vi 9:or slutar. Åren har gått så snabbt, det känns som jag nyss gick i 1:an....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0