Svar på frågorna

Har du något favorit citat?
Det här är i alla fall några som jag gillar väldigt mycket:

"Inget är omöjligt för ett brinnande hjärta"
"Det enda man kan vänta sig är det oväntade"
"Att vara stark innebär inte att aldrig falla, utan att ta sig upp efter varje fall"   
"Don't be afraid to be great - cause you are"

Har du egentligen lockigt hår? Plattar du håret varje dag?
Nej inte så speciellt lockigt, dom gångerna då jag har utsläppt i skolan plattar jag håret mnen inte så ofta annars  

vilka är dina närmsta vänner ? Har du bra killkompisar oxå? 
Jag har värlidt många nära vänner, men Emma är den som jag nog är närmast med. Vi tillbringar sjukt mycket tid med varandra, vi pratar om allt mellan himmel och jord. Vi tycker väldigt lika och vi bråkar aldrig. Sofia är också en sjukt härlig tjej, henne har jag känt sen hon föddes, och vi har alltid så mysigt tillsammans. Maria, Olivia, Tove, Hanna, Therese, Angelica och Mathilda är också ett gäng tjejer som jag verkligen gillar. Visst har jag världigt bra killkompisar också.  

Hur lång är du?
161,5

Har du gjort många mål i år?
Inte så många, jag har inte spelat så många matcher i år. Det har aldrig riktigt lossnat för mig under dom få matcher jag spelat. Men ett par mål har jag i alla fall gjort.  

Skulle du vilja spela i landslaget?
Nej, jag har ingen dröm om att få spela där

Gillar du att bo i Alsike eller vill du bo nån annan stans?
Alsike är helt underbart, men visst skulle jag ibland vilja bo någon annan stans 

Vad har för fotbollsskor?
Ett par gula Nike mercurial


Topp femton favorit minne?
Åhh, jag har så många galet bra minnen. Men topp femton är nog:
Friidrottslägret 2011 i Falun med Sanna Kallur, när jag träffade Jenny Kallur för första gången (2008), Världsungdomsspelen 2011/2010, Gothia (2011), Friidrotts SM 2010 i Falun/2011 i Gävle, Falun 2010/2011, Stafett SM 2011, Terräng stafett "SM" bronset i Borås (2010), sommarlovet 2011, Serie-guldet 2010, Första friidrottsmedaljen och den sista är inte det bästa minnet men jag njöt hela träningen förutom på slutet och därför måste jag skriva med den oxå, Hannas sista träning med oss augusti 2011.  

Hur är dina föräldrar? Låter dom dig göra mycket saker?
Mina föräldrar är grymma, dom ställer alltid upp vad det än handlar om. Dom låter mig göra rätt mycket, så länge dom vet var jag är. 

Har du lätt för att peppa dig själv inför en tävling?
Jag har faktiskt väldigt lätt för att peppa mig själv, när jag värmer upp pratar jag inte med någon, lyssnar på musik och tänker bara på vad jag ska göra

Hur friidrottsintresserad är du?
Jag är väldigt friidrottsintresserad, jag kan dom flesta stora friidrottarna i världen, dom flesta världsrekorden. Sen ÄLSKAR jag att kolla på tävlingar på TV.
Hur fotbollsintresserad är du?
Mitt forbollsintresse har nog sjunkit väldigt mycket det senaste året, kanske för att det aldrig lossnat eller för att friidrotten tar för stor plats.

Vad är roligast fotboll eller friidrott?
Friidrott

Om du nu tycker friidrotten är roligare, varför slutar du inte på fotbollen?
Det handlar inte alltid om det, utan att inte svika någon. Jag tycker det här är jätte jobbigt att bestämma om man ska sluta eller inte inför dom tjejerna som jag känt så länge. När den dagen kommer då jag verkligen måste välja då kommer jag säga det, men innan något är bestämt pratar jag inte om det.

Bästa lärarna på Gränby skolan?
Kristina och Johanna

Vad heter din idrottslärare och hur är hon?
Johanna heter hon och hon är hur snäll som helst.

Vem betyder mest för dig?
Jag har en massa som betyder otroligt mycket för mig och som alltid finns där. Alla är bra på olika sätt, vissa på att få mig på bra humör, vissa att hjälpa mig, vissa att prata med, vissa att lyssna och vissa för att dom säger precis vad dom tycker.

Värsta mardrömmen?
Det finns en massa, har nyss fått uppleva en mardröm, orkar inte berätta om den här på bloggen. Men annars finns det många drömmar som jag helst slipper drömma ;)

Högsta drömmen (gärna flera)?
Jag har många drömmar, dom flesta håller jag nog för mig själv, ingenting som alla andra behöver veta. Men jag vill bli bäst, bäst av alla. Sen drömmer jag om att få se Sanna Kallur springa en OS-final i London nästan år.

Vad har hänt med din fot och hur ont gör det?
Jag har töjt ut mitt ledband väldigt mycket. För mig gör det väldigt ont just nu. Det gör ont typ hela tiden, även när jag bara sitter elr ligger, ja ni fattar. Men jag får skylla mig själv, är man så dum att man tränar med en stukad fot är jag ju inget annat än värd det här.

Vilka program följer du?
Ett som jag verkligen gillar just nu är Svenska Hollywood fruar.

Ska du sluta på fotbollen?
Med tanke på att du skriver som anonym och frågar gissar jag att det är någon jag känner bra, men iaf just nu pratar jag inte om det. Ni får tro precis vad ni vill.

Hur ser ditt rum ut?
Jadu mitt rum är fullt med bilder på friidrottare, mest Sanna och Jenny Kallur och Emma Green Tregaro. och med fullt menar jag verkligen det, på alla väggar, i taket osv ;)

Vem saknar du så mycket?
Det du! En helt underbar person med ett oänligt stort hjärta.

Varför gillar du Sanna Kallur?
Hahah ska jag vara helt ärlig så är jag inte helt säker. Troligen för att hon är den gladaste, bästa, smartaste, coolaste, sötaste, underbaraste, grymmaste (ja listan kan bli 983739863 sidor lång) tjejen i världen. Helt enkelt oslagbar. 

Vem gillar du mest i serien VÄNNER?
Jag gillar Rachel och Joey bäst

Gillar du den nya idoljuryn?
Jag gillar Laila och Anders men inte Bard och Pelle. Den gamla var mycket bättre tycker jag. 

Har du gjort headern själv?
Nej det har jag inte. Min underbart duktiga kompis Maria fixade den, snäll som hon är :)

Vad var det ni gav din friidrottstränare när hon skulle flytta?
Oj, jag kanske aldrig visade en bild eller berättade om den. Hon fick i alla fall en tavla med massa bilder i. Kan visa bild senare, har flera på Iphonen.

Vem är det du skriver dom fina texterna om?
Det är lite privat, men det handlar om olika personer.

Saknar du aldrig handbollen?
Jo det gör jag faktiskt, vi hade så sjukt kul tillsammans.

Gillade du handbollslaget?
Det gjorde jag verkligen. Vi bråkade aldrig och skrattade en massa tillsammans.

Vad gör du på fritiden nu?
Jag tränar friidrott 4-5 gånger i veckan och fotboll 2-3 gånger i veckan så jag har fullt upp. Går även i fotbollsklass och ska troligen söka till Celsius när jag börjar gymnasiet med friidrottsinriktning.

Vilket/Vilka sms har fått dig mest glad/börjat gråta? Kan du skriva ner lite av dom?
"Det såg så sjukt bra ut att jag inte ville kommentera det, jag ville se dig sådär glad som bara du kan vara"
"Snacka om bra kompis som väljer karriär och framtid efter vad sina kompisar tycker, låter väldigt bra, med rätt?"
"Lycka till, jag hejar på dig och det vet du"
"Jag vet att du älskar det här, så gå bara ut och gör det du är absolut bäst på."
"Jag ser allt, jag har vetat länge att du kunde hoppa långt, jävligt långt om du bara ger det en chans"
"Vi kommer hålla kontakten, Ida. Promise! Du känns som en lillasyster. Jag gillar dig verkligen Ida." <3
"Jag gillar ju dig Ida, du är så himla bra hoppas du vet det"
"Jag älskar dig till solen och tillbaka 1000000 gånger"

Det där var lite ur några av alla sms som jag verkligen blivit glad över att ha fått läsa.

Vilken tycker du är din bästa egenskap och din sämsta?
Min bästa kanske är att jag är envis, snäll och träningsvillig. Och mina sämsta kanske är att jag tränar lite för mycket, kanske pratar lite för mycket ibland och att jag alltid blir så otroligt nervös

Jobbigaste styrkeövningen? ;)
Ojj, bananen/Cubanen är sjukt jobbig.

När du är bra i din fot, kommer du tävla i häck då?
Jag vet faktiskt inte, jag skulle så otroligt gärna vilja det men vi får se. Först ska jag träna ett tag :P

Om några år när du vinner OS, kan jag få din autograf då? (a)
OM jag på något konstigt sätt skulle vinna OS är det självklart att du skulle få min autograf, du skulle ju till och med få vara en super bra kompis till mig fortfarande, snällt va? ;) Men Elsa, när du vinner OS guld och slår världsrekord då får du lova mig att jag får din autograf?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0