Hela Sverige hade fått Kallur-feber

Vissa personer går helt enkelt inte att beskriva med ord, dom flesta går men det finns några fåtal tjejer och killar runt om i världen som är alldeles speciella. Man kan skriva hur mycket som helst men orden räcker inte till, det finns inte ord att beskriva vissa personer med. Typ så är det med den här tjejen. En tjej med glittrande ögon, en tjej med en läskigt vältränad kropp och en tjej med ett leende som vi alla älskar. Varför hon är så speciell vet jag inte helt säkert men jag tror det handlar om den enorma folkkärheten av Svenska folket som hon får. Med sin charm och talang pryder hon omslaget i dom flesta sporttidningarna vintern 2008, hon slog till med nya super-tider hela tiden. Det var hon mot klockan.
Vi är så stolta över att hon är svensk, tänk alla medaljer hon plockat hem åt Sverige i mästerskap efter mästerskap.
Hon är så äkta. Tänk att få bli som henne. Hon är en riktigt bra förebild, hon gör allt rätt. En smart, trevlig, gullig och talangfull tjej med enorm kapacitet att springa flera tiondelar snabbare. Hon behöver bara få den tid hon behöver, och vi ska ge henne all tid i världen eller hur...?
Vem är det jag pratar om? Precis, Sanna Kallur!

2008 blev hennes år. Hela Sverige hade fått Kallur-feber. Det var henne alla pratade om, hur snabbt kan hon springa? Vinner hon OS nu? Kan hon till och med hota världsrekordet på 100mh oxå? Dom svaren har vi inte fått än och jag väntar tålmodigt, svaren kommer. Om jag skulle svara som jag tror svaren på frågorna kommer lyda gör jag det på det här sättet: Hon kan springa ruggit snabbt, och visst slår hon sitt egna världsrekord på 60mh under 2013. Något OS-guld blir det tyvärr inte för vår egen Sanna. I världsrekordsfart springer hon, men inte riktigt tillräckligt snabbt. När hon lägger skorna på hyllan är hennes pers så pass bra som 12.29. Det är vad jag tror.
Hur bra är engentligen Sanna? Hon är riktigt bra, en av dom bästa i världen i sin gren. Hon kommer bli ännu bättre.
När hon springer är det som hela Sverige stannar upp. När vi väntar på att få se vad tiden blir står blixtrarna stilla, sen bryter jublet och glädjen ut.

Stackars, stackars Sanna. Hur mycket tårar finns det i den tjejens kropp. OS-tårar, VM-tårar, glädjetårar, smärttårar, bara EM-tårar som saknas. Men det hoppas jag vi slipper. Vi har sett Sanna gråta tillräckligt, nu vill vi se Sanna skrika av glädje. Se henne knyta näven när hon korsar mållinjen och sen henne le. Det är min dröm, min absolut högsta dröm att få se henne kliva högst upp på en Olympiskprispall och gråta av glädjetårar. Om den drömmen går i uppfyllelse väntar att se.

- Ja, jag såg att kolckan stannade på 7.68, men jag vågade först inte tro att det var sant. Det händer ju ganska ofta att tiderna korrigeras. Men så förstod jag att det var tiden på klockan som gällde. Jag vet egentligen inte vad jag ska säga. Det känns fortfarande som jag är mitt inne i en dröm, säger hon minuterna efter världsrekordsloppet.

OS slutade i tårar, hon skulle ju vara perfekt. Hon som var på väg att bli mest folkkär av alla.
Men lita på att sagan om Sanna Kallur fortsätter. Det kommer ett OS nästa år. Är du redo för din första Olympiskamedlaj Sanna?


Kommentarer
Postat av: Elsa

Jag älskar din blogg Ida! Jag älskar dina texter, du är grym på att skriva och man blir verkligen berörd av att läsa din blogg.

Fortsätt med så här bra uppdatering nu bara haha! ;)

2011-09-04 @ 20:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0